cautare

vineri, 13 iulie 2007

Mama Leone...

Cei mai misto oameni din lume sunt taximetristii. Spun asta pentru ca in aceasta epoca de instrainare, de raceala globala, ei sunt ultimii samurai care mai incearca, cumva, comunicarea. Desi de multe ori abereaza, sau povestesc despre personaje pe care tu nu le stii dar iti pare ca ii cunosti de o viata, taximetristii au aceasta capacitate de a vedea in toti oamenii, unul singur. Omul. Si vorbesc cu mine ca si cum si ieri, si alaltaieri, si acum cinci ani, cand s-au apucat ei de meserie, tot cu mine vorbeau.

'' Stii ce am descoperit eu, domnisoara? Ca cartoful ala de la Piata Revolutiei este, de fapt, o celula. Asa pare, nu? Este celula comunismului distrusa de democratia de dupa 89'. Da de unde democratie, ca acuma numai asta nu e! Vorbeam cu nevasta-mea si eu am descoperit ca aia semnifica, de fapt, comunismul. Ei nu vor sa recunoasca dar eu mi-am dat seama. Pai Voiculescu ala...''

De-ar fi stiut ca asta semnifica de fapt...

''Sunt casatorit cu ea de patru ani da' na'... ciorba, ciorba, ciorba... te mai saturi. Mai vrei si tu o friptura, nu? Acuma daca e sa vorbim cinstit, si de friptura te saturi. O viata avem, ce sens are sa nu ma simt bine... o iubesc dar acuma ce sa fac? O viata am...''

'' Daca vrei, pot sa fiu soferul tau personal. Da', ia zi, unde te duci la ora asta? Muncesti, nu? Lasa ca tre' sa facem ce trebuie ca sa traim, pai daca trebuie, acuma trebuie...''

De multe ori privesti pe geam si te gandesti la ale tale, si ii lasi sa vorbeasca, pana la urma nici macar nu conteaza... poate nu ai sa-l mai vezi niciodata pe omul care tocmai iti marturiseste ca are o aventura, desi marturisirea asta ar putea sa duca la distrugerea casatoriei lui.
''Am o fata, cam ca tine asa, locuieste in Germania, cu unu. Da ala are probleme, nu ca nu i se... dar cica vrea sa se insoare virgin, auzi... Ea mai are un prieten si in tara, mai vine, isi mai rezolva treburile, si se intoarce la ala... ce sa-i faci? Are casa, ciudatu, si saracuta fata nu mai tre' sa plateasca chirie. Cand vine acasa, imi povesteste, se aseaza in poala lui, i se ridica acolo... Tu stii ca nebuneala asta ti se urca la cap? Poate o strange de gat intr-o zi... si ea nici macat nu are vre-o vina...''
Va multumesc mult, o zi buna...
''Restul, domnisoara!''
La urmatoarea calatorie... La revedere!

Niciun comentariu: