cautare

miercuri, 22 august 2007

certitudini

De cand ne nastem si pana murim avem o singura ceritudine: ca vom muri, restul sunt doar circumstante, lupte si asteptari.
La varste fragede furam rujul si rochia mamei, vrand sa parem adulti, in adolescenta scriem poezii si simtim ca noi, singurii din lume, suntem inadaptati si neintelesi. La maturitate ne dorim sa fim copii, sa uitam dracului de chirii si de responsabilitatile care ne fac viata mica, iar la batranete asteptam si zambim, uneori amar... dar zambim... aproape ca a trecut viata asta, amalgamul de amintiri, tristeturi si lacrimi ce acum ni se par haioase... si iar zambim...
As vrea sa mai am o singura ceritudine in afara de aceea ca intr-o zi nu o sa mai am nici una.
Invatam anii la randul sa ajungem sa culegem capsuni sau priviri ostile de la italieni, iubim si ne daruim deplin, ca sa ajungem la patruzeci de ani sa gasim in buzunarul sotului pandantive de aur cu alta initiala decat a noastra, ne dedicam viata copilului ca la batranete sa aiba pe cine bate, sau mai rau...viola...
As avea nevoie de o singura ceritudine a finalizarii actiunilor mele. Oare, pana in final, precum cliseicul si sarmanul Oedip, chiar nu avem nimic de zis vietii noastre? Acest dar dat de sus, sa fie oare cea mai personal film, pe care noi doar il privim?
As putea sa raspund atat de prost si irational si...sanatos. Metaforic, baga-mi-as pula!!!

Un comentariu:

motanelul spunea...

hmmm probleme probleme...am si io una miiica-mica: mi/e greu sa fac deosebirea intre momentele cand faci eseistica sau cand pur si simplu te confesezi ca noi toti uneori...

asta de pilda mi/a parut din ultima categorie :)...asa ca:

exista inca cel putin doua certitudini, eu am gasit trei si anume: nasterea a fost, moartea va veni, intre nastere si moarte traim

faptul ca esti aici inseamna ca viata are deja un sens...influentam si suntem influentati si am citit undeva o chestie formidabila...in Dune, cred: o musca in ochiul celui din urma servitor poate face sa cada un imperiu

unii are probleme cu dujmanii asa ca le face manele; eu m/am asezat pe malul râului si am vazut destule cadavre trecand :))))