cautare

duminică, 18 noiembrie 2007

beigbeder







Frederic Beigbeder - Iarta-ma!... Ajuta-ma!

'' Ma simt viu trimitandu-i mesaje pline de directie, vidate de orice tentativa da subanteles. Ia uitati-va, ultim popa al vietii mele, le-am arhivat pe toate in mobil:
*M-ai uitat sau dormi sau esti moarta sau m-ai parasit sau ma iubesti?
*Te iubesc fara sa ma satur.
* Timplul trece prea incet pentru tine, maine e peste un an.
*Cand inchid ochii, vad ochii tai.
* Orice barbat sincer indragostit e un ratat.
* Existenta noastra impreuna va fi enorma.
* Sun in acelsi timp dublul si jumatatea ta.''
AM IUBIT SI AM FOST IUBIT, INSA NICIODATA ACESTE DOUA LUCRURI NU S-AU INTAMPLAT IN ACELASI TIMP...

Nu are rost sa vorbesc despre continutul cartii, trebuie citita, dar... hm... Nu stiu ce sa spun...imi place, este perpendiculara pe mine, numai ca... ceva nu s-a pupat la modul propriu. Poate pentru ca exista retete de succes care functioneaza numai de cateva ori, si ma asteptam acum, sa citesc la Begberer ceva mai putina revolta interioara si mai mula sinceritate... Poate lumea despre care el vorbeste, universul dintre frumusete, tinerete, sex, constiinta, perfectiune, viciu si nevroza, nu reuseste sa treaca drept un univers real? Da, pentru fiecare om, fixatiile vietii personale sunt centrul universului, dar NU este, dupa cum spun cei de la Magazine Literare, ''Cel mai bun roman al lui Beigbeder''...
Am intalnit acelasi Beigbeder din '199' si din 'dragostea duraza trei ani', cu constiinta la fel de incercanata, la fel de vicios, cautand constant surogate prezentului. Octave, desi cumva exclusivist prin aplecarile personajului, este atat de barbatul de astazi, copilul frustrat, inghismat de temeri si lacrimi stavilite, pe care eroul femeie trebuie sa-l salveze prin iubire, puritate, frumusete factuala... SpiderMan ar fi invidios...
Oricum, este o experienta...

Un comentariu:

Anonim spunea...

...please where can I buy a unicorn?