cautare

vineri, 20 iunie 2008

Certitudinea faptului ca traiesti nu iti certifica, la sfarsit, faptul ca ai trait...


Dune de nisip se intind in fata ochilor mei. Numai dune de nisip. Soarele sta sfidator pe cer si arde orice vietate care ar avea curajul sa ridice privirea la el.

Pasesc desculta spre inca o duna de nisip. Mi-au furat papucii in timpul noptii. Cine? Nu stiu, dar cred ca in timpul noptii vin. Ma inconjoara, ma forteaza sa imi amintesc, si dupa caz, imi fura papucii.

Cum sa explic cat de tare arde nisipul? Nisipul arde tare, asa. M-am gandit sa raman pe loc. Adica oricum nu rezolv nimic mergand intr-una... dar nu ma pot opri, mi-e teama ca o sa ma manance propria mea constiinta. Daca ma opresc si defapt dupa urmatoarea duna e o oaza. Nu este, stiu ca nu este, dar constiinta mea are propria ei constiinta. Ce stupid. Ma dor talpile din ce in ce mai tare. Parca nisipul imi manaca din pielea de pe talpi, si o sa ajung sa merg numai pe carnea talpii. E chiar deranjant sa mergi asa fara sa stii cand se va opri sau incotro te indrepti. Desertul e ca viata. Certitudinea faptului ca traiesti nu iti certifica, la sfarsit, faptul ca ai trait.

Metafore... ce sa facem, gandim. Pai daca nu avem curajul sa ne oprim si sa ne batem putin joc de viata. Eh, uite nu mai am chef sa merg, na. Ce-o sa faci? O sa trimiti o ploaie in desert, de draci? Oho, ce m-as mai supara. Ma opresc doar pentru o secunda, pentru a privi inapoi. Oare de unde am plecat? Ah, e o borna mult mai in spate. Scrie pe ea 1983. De acolo oare? Dar o sa continui sa merg, poate dau peste fata morgana, peste Mecca, sau peste o amarata de oaza, unde sa imi trag sufletul din sufletul meu. As cam avea nevoie de el... si in definitiv e al meu.

Ciudat, un desert mare cat o mare, sau cat un desert, si totusi nici o oaza, si nici o Mecca.

Si nici un om.

2 comentarii:

Alina spunea...

Grozav! Mi-a placut, dear Diana.
Sunt si eu prinsa intr-un moment din viata mea, asemanator postului cu metafore potrivite.

Yep yep, viata asta... am tacut.

diana vlase spunea...

deah...damn