cautare

miercuri, 23 iulie 2008

Florile de la Jimmy erau pentru ea...

Era evident că avea să mi se întâmple şi mie, odată. Aşa se întâmplă dacă te joci cu Dumnezeu. Sau... de-a Dumnezeu. Îţi mai dă câte una după ceafă, să te mai trezească.
La mine în bloc stau numai familii zgomotoase. Mereu aud ţipete, certuri, scandal, copii urlând, bărbaţi înjurând, femei gemând. Din când în când mai vine, ba poliţia, ba instalatorii, ba câte un vecin nemulţumit, ba dracu să îi ia. Cam o dată pe an, se mută cate un vecin nou. Cam o dată pe an, ni se atârnă, la uşa de la intrare, un prosop negru, în semn că a mai dat cineva colţul. Ieri, când am ajuns acasă, cu flori de la Jimmy, roşii şi două cutii mari cu pizza, am văzut, din nou, prosopul negru. Dumnezeu să-l ierte. Am ridicat din sprâncene. Ce, a trecut, deja, un an? Anul trecut un bărbat şi-a omorât soţia pentru că găsea mereu cada înfundată, din cauza părului ei blond şi prea lung. Acum serios! Nu poţi să înfunzi cada chiar de fiecare dată. Adică, zice omul o dată, de două ori, dar mai dă-te dracului... şi, halt, belegata. Cu capul tăiat, ce păr să îi mai cadă. Înspăimântător, stiu... numai că românul are umor. Pai, ce mai mâncau italienii ăia lângă fetiţele noastre, moarte, înecate şi puse la prăjit, pe plajă... ohooo...
Când am intrat în scară, Cristina, de sub noi, tipa cu care, cel puţin fictiv, mă înţeleg destul de bine, era în faţa uşii, cu Andrei. Andrei nici măcar nu ar trebui să aibă un nume. Este prea mic ca să fie o persoană, plus că ţipă încontinuu, deci... În sfârşit...
O întreb pe Cristina, cine a mai murit, de data asta.
Cică una de s-a mutat acum o lună. Nu era ea fată prea cuminte. Cică, în fiecare seară o vizita câte unu, cu maşină proaspat spălată.
Pai, de unde ştii?
Mi-a spus tanti Aglaia, de la doi. Ştii? Aia cu părul alb, de stă pe faţă?
Ah... Şi, cum a murit?
Tanti Aglaia nu a murit...
Nu, Cristina, fata!
Ah, păi, cică a alunecat în baie şi s-a lovit cu capu'. Dar ce fel de femeie să primească în fiecare noapte câte un bărbat. Adică era un fel de bordel la noi în bloc, înţelegi?
Înţeleg, dar...
Nici un dar, aşa îi trebuie sclerozatei, dacă se tot desfrânează la B10, aici.
Păi şi, era vre-unul dintre ăia de o vizitau, de vină?
Păi ce treabă aveau ăia, a murit ca şi accident.

Îi priveam buzele Cristinei cum continuau să mi-o ponosească pe săraca curvă şi mă gândeam că moartea ei nu a avut nici un pic de legătură cu viaţa... şi cu toate astea... Până a terminat Cristina de vorbit, a venit şi tanti Aglaia de la 2, cu părul alb, ştiţi...
Cică nu la aia veneau băieţii, la una de lângă uşa ăleia. Cică asta care a murit stătea aicea de mulţi ani, avea flori cu un bilet pe care scria Jimmy şi două cutii mari cu pizza pe masă...
Cică a luat-o Dumnezeu că era prea singură...

Niciun comentariu: