cautare

miercuri, 16 iulie 2008

Spaga, bine intiparita in psihologia romanilor

Care va sa zica, de mai bine de o luna ma duc la spital la Panduri. Am ceva probleme asa ca tre' sa vizitez o doctoritza pe acolo, in fiecare dimineatza. Sa nu spun ca a trebuit sa fac scandal ca sa fiu bagata in seama, ca am asteptat cate patru ore, cand la o usa, cand la cealalta. Ah, nu ca nu as fi putut sa merg la o clicica particulara, dar clinica particulara la care am fost (pentru ca am fost) a spus ca nu voi mai fi om intreg niciodata, ca am timpanul spart si o sa mor de ceva boala rara. Exagerez faza cu boala, evident. A, si timpanul meu nu este spart, dar ei nu aveau de unde sa stie... doar erau doctori...
Oricum, discutia este despre spaga.
Eram pregatita sa vad in spital tot felul de oamei cu tot felul de gaini, curci, ratze, branzeturi si alte cadouri domenstice.
Eu nu pot sa dau spaga. Nu am fost educata astfel, mi se pare ca este o ofensa la adresa doctorilor (nu radeti...), asa ca mi-am spus ca nu o sa dau spaga, oricare ar fi consecintele. Adica nu dau, pana mea.
Intre timp m-am imprietenit cu doctorita, am facut schimb de numere de telefon...
Astazi, mergand la inca o seditza de urecheala, am vazut o faza... Un doctor trecand pe hol, un pacient umil zicand buna ziua si lungindu-si mana pana la buzunarul doctorului, cu o bacnota de 50 de lei, doctorul trecand mai departe fara sa ii raspunsa la buna ziua. Pai, futu-ti mortii si ranitii, dupa ce ca boul ala iti indeasa putinii lui bani, in buzunar, bani cu care, saracu, spera sa il ajuti sa se vindece, tu, tampitule, nu ii zici nici macar buna ziua. Pai atat noroi uman nu se poate concepe, draga domnule doctor...
Si apoi ma intorc si spun. Nu e vina omului ca a aruncat 500 de mii pe fereastra? Doctorul nu l-a salutat, macar, omul a ramas asteptand pe hol, ala si-a vazut de treburile lui, eu am ramas profund dezamagita si scarbita, si, in continuare sustin:
Nu da spaga, ca nu merita. Iar daca vrei sa ii iei ceva unui doctor, ever, cumpara-i un cadou decent PENTRU CA te-a vindecat, nu CA SA TE vindece...
of...

5 comentarii:

aprozarnet spunea...

pai si ce trament este pt timpan/ureche?

aprozarnet spunea...

"tratament"

diana vlase spunea...

daca nu ai timpanul spart, pt ca atunci trebuie operatie, sunt cateva tratamente...dar mai bine consulti un doctor=))

sylvia spunea...

ideea e ca la noi faza cu NU MAI DATI SPAGA va functiona peste vreo 10-15 ani poate!deocamdata ai de ales,dai bani sau mori(si nu glumesc) pe masa de operatie!asa s-a intamplat cu prietenul kamara care anul trecut a fost dus de urgenta la spital,a fosat taiat pe toata burta,cika operat de ulcer cand el de fapt avea peritonita.era la un pas de moarte si doctorul nu se sinchisea sa miste un deget.cum am dat banii,imadiat s-au luat masuri.greseala consta in sistemul legislativ.noi nu ne cunoastem drepturile si legea nu ne apara.mai nou,am observat k daca esti lovit pe trecerea de pietoni iti scrie la constatare k tu esti de vina pt k TU ai lovit masina!(caz prezentat aseara la tv).plus ca toti medicii de la noi au plecat afara si la noi au ramas doar scursurile.rar mai gasesti un doctor bun.traim intr-o tara de CACAT asta e adevarul.daca nu dau spaga si nu ma baga nimeni in seama ce fac?pot sa-i dau in judecata k sunt incompetenti?nu rezolv nimik!asa ca prefer sa nu mor in spital !cam asa gandesc majoritatea!

sylvia spunea...

cam asa gandeste majoritate,rectific!:)) faza cu medicii ma seaca si pe mine pt k si eu am avut o problema si am trecut pe la 5 doctoti care mi-au spus lucruri total diferite de nu mai pricepeam nimik!!!pana la urma am gasit una buna si ii multumesc lui dumnezeu pt asta!insa am ramas marcata cat de retardati sunt majoritatea!eu citisem mult pe net despre afectiunea respectiva si stiam mai mult decat sefa de sectie de la spitalul x.DE CACAT!