cautare

luni, 10 noiembrie 2008

Donati o carte!

Despre batrani nu pot sa scriu, n-au cuvintele asemenea valoare...
A scris insa Mateea, asa ca o sa postez textul el:)

Blogul Mateei

Inchisoarea vietii lor

1 baton de sunca, 18 iaurturi, 4 pachete de branza feliata, 4 sticle de suc, 16 pateuri, 10 pachete de biscuiti, 20 de prajituri, 4 cutii de icre, 40 de batrani. Asta este traducerea in cifre a vizitei mele la Caminul de Batrani.

Am fost cu Diana ca de duminica dimineata, sa facem ceva bun. Imi era dor sa fac o bucurie, o bucurie cuiva ce nu s-a mai bucurat de mult de tot. Batranii din Romania nu se bucura decat cand se apropie moartea. Atunci se bucura ei, pentru ca au toate pregatite de inmormantare si ii prinde doamna cu coasa, fara igrasie pe pereti si cu toate hainele de somn de veci spalate, apretate si calcate. Ei bine, batranii de unde am fost eu s-au bucurat de carti si de o lingura de icre si un biscuite. Cea mai inocenta bucurie pe care am vazut-o in ochii cuiva. Cel mai sfasietor moment, pentru ca stiam ca tine cat o felie de sunca presata.

Am vazut acolo cele mai pline de povesti maini. Maini ridate cu degete lungi si unghii ascutite, slabe si cu pielea incleiata de os. Maini care cereau si care zambeau amar pentru prima si poate ultima data. Sau pana duminica viitoare, sau poate pana mai vine cineva si se uita la ei cu mila si le da ceva, orice, numai sa le dea si sa le zambeasca.

Nu au voie sa iasa de acolo. Pentru ca ar fi o raspundere prea mare pentru domnii de la centru. Daca i se face rau si moare? Si daca moare ce? Cine le simte lipsa? unul in minus la Pampers si inca un pat gol. o lingura mai putin la supa de oase servita la sala de mese ornata cu scaune de fonta.

Si ce daca domnul Mircea nu are pe nimeni? El fumeaza si da ciocolata primita de el doamnelor asistente, care sunt asa dragute.

Domnul dumitru a fost aviator si “mare gagicar” la viata lui. Avea cate una in fiecare oras. Acum e aici, dar nu se plange, ca are de toate, ce i-ar mai trebui?

Ioana vrea salata boef, dar pana la Craciun mai este, ca de Craciun, toata lumea face fapte bune. Are 35 de ani si epilepsie. Din cauza bolii nu mai poate munci la camp si atunci nu mai e buna de nimic. Are si parinti si sot si o fata. Dar nu-i aduce nimeni salata boef si ei..

Nenea Sandu ar vrea sa citeasca, el a citit cel mai mult din lumea asta. Acum are cataracta, dar se opereaza peste o luna. Nu ma vedea, vedea doar o umbra. dar eu i-am promis ca daca el se opereaza peste o luna si se face bine, eu ii aduc cele mai multe carti, pe care el sa le citeasca si despre care sa discutam, fara mila, ca si cu un om normal care citeste o carte. Fara ca el sa fie acolo si eu sa vin sa il vizitez.

Ei exista numai de Craciu, iar calendarul lor are zile fara nume. Au alt sistem de valori si sunt instrumente pentru usurarea constintei. Nu au voie sa iasa din centru, si timpul a devenit o variabila irelevanta. De ce sunt eu aici? Intreaba cei mai multi dintre ei. Si atunci este singurul moment in care nu mai poti sa minti? Sa ii spui ca e un loc mai bun? Sa ii spui ca asa merita aviatorii? Asa ca ma voi inarma cu salata boef si multe minciuni frumoase si voi merge din nou saptamana viitoare, macar asa, vor exista saptamani in calendarul lor si nu doar luni goale.


Nu am vrut sa pozez batraneii, nu de alta, dar m-as fi urat daca i-as fi facut sa se simta ca maimutzele la zoo.

Deci, duminica viitoare, cine mai merge? Le ducem carti! Chiar daca nu mergeti, va rog sa imi dati mie, pentru ei, cartile care nu va mai trebuie. S-au bucurat de cele 20 de carti pe care le-am dus (nu stiam cat de multa placere le fac cartile) mai mult decat pentru o plasma... (oricum compacatia e idioata...)

4 comentarii:

Vietnam spunea...

Am postat si aici si pe blogul lui Mateei. Aici am citit prima oara postul asta. Eu as vrea sa vin. Mi se pare o experianta care m-ar moraliza sa imi dau seama ca nu o sa mai fiu tanar toata viata.Sau ca oricand s-ar putea intampla ceva cu mine. Am nevoie sa vad asa ceva , merg pe prostul principiu ca exista timp. Daca mai mergeti duminica si mai aveti si loc de mine si ghiozdanul cu carti. Dati-mi un semn. Va las numerele de mobil si emailul il vezi din semnatura. Puteti sa ma adaugati pe messenger il folosesc prea rar.

0727.762.662
0766.309.001

diana vlase spunea...

ok. Splendid. Ai tema de casa sa strangi cateva carti(in jur de 20) si ne vedem duminica la Aparatorii Patriei. Iti las si numarul meu, dar, in principiu, te sun eu sambata.
0720066684:)
!Ma bucur

Corina spunea...

Buna dimineata!
Si eu vreau sa merg!
Pot participa cu cateva carti, ceva de mancare, dulciuri
Numarul meu de telefon este 0726.358.826.

diana vlase spunea...

draga mea, maine - Duminica - la 15.30 la statia de metrou aparatorii patriei(in berceni). Imi dati un semn cand ajungeti. Ai nr meu mai sus.