cautare

vineri, 20 martie 2009

Pasiunea - Jeanette Winterson

Cat de intim ti-ar placea sa fii cu Dumnezeu?



Universurile dintre copertele unei carti pot fi zbuciumate, romantice, stupide, intregi prin consistenta, paralele sau suprapuse cu universurile noastre...
Pasiunea este o carte din care mi-am luat cele mai multe notite, in ultimul timp. Pentru ca fiecare pagina este un univers in sine, pentru ca are finetea artistica a unei uverturi inchinata primaverii.
O sa scriu cateva din insemnarile mele, ca o mostra a pasiunii...

L-am intrebat de ce s-a facut preot si mi-a spus asa: "daca tot trebuie sa lucrezi pentru cineva, atunci cel mai bun sef este unul absent" (22)

Nu stiam cum este ura. Ura care urmeaza iubirii. Este imensa, plina de disperare, dar tanjeste sa primeasca o dovada ca e neindreptatita. Si cu fiecare zi in care se dovedeste a fi indreptatita, devine si mai monstruoasa. Daca iubirea a fost pasionala, ura este obsesie. Nevoia de a-l vedea slab, neajutorat si mai prejos de mila pe cel iubit candva. Dezgustul e aproape iar demnitatea e departe. Nu urasti doar ceea ce ai iubit candva, te urasti si pe tine pentru ca ai putut sa iubesti asa ceva.

Se spune ca iubirea te inrobeste, ca pasiunea este un demon si ca multi s-au ratacit din prea multa iubire. Stiu ca este adevarat dar mai stiu si ca fara iubire bajbaim prin tunelurile vietilor noastre si nu vedem niciodata soarele. Cand m-am indragostit a fost ca si cum m-as fi uitat pentru prima data intr-o oglinda si m-as fi vazut pe mine. Mi-am ridicat uimit mana si mi-am pipait obrajii si gatul. Acesta eram eu.

Un comentariu:

Ioana(DarkDrama) spunea...

cel mai bun sef este cel absent:))
p.s. daca nu deranjeaza te am adaugat in blogroll