cautare

joi, 30 aprilie 2009

Jacques si Stapanul Sau sau... cea mai proasta piesa pe care am vazut-o



Ieri am acceptat invitatia de a vedea o piesa de teatru, la Silver Church, Jacques si Stapanul Sau.
Regia, Marcel Top, cu TUDOR AARON ISTODOR, TOMA DANILA, DIANA CAVALIOTTI, RALUCA GHEORGHIU, IULIAN GLITA.
O pot numi, cu toata inima, cea mai prasta piesa pe care am vazut-o ever. Am acceptat invitatia pentru ca imi place Kundera (scriitorul...) foarte tare si pentru ca eram curioasa sa vad cat de bine se pot pune in scena textele acestui om pe care il admir.
Pai, sa povestesc. A inceput promitator, cu o serie de costume care defilau prin fata ochilor nostri, frumoase, stralucitoare, cameleonice. A continuat cu barbati in roluri de femei si invers, tertipuri regizorale alambicate, un volum prea redus al vocii actorilor fata de dimensiunile salii, o poveste cu rupturi de scenariu, un circ, o gluma, un fel de "Vacanta Mare" inchinata artei.
Nu vreau sa vorbesc ca si cum as avea vreo legatura cu subiectul. Nu, sunt un simplu spectator care, daca ar fi fost nevoit sa plateasca cei 20 de ron pe bilet, ar fi plecat cu un gust amar. Asa ca am ramas doar trasnita, ca niste oameni (al caror talent nu vreau sa-l comentez) au repetat cateva luni pentru o asemenea tampenie. Sa se inteleaga bine, mi-a scapat subiectul printre picioare, intre picioarele celor care paseau in stanga si deveneau personaje, se chinuiau sa urmeze ideile fabuliste ale unui regizor cu care as dori mult sa vorbesc. Doar sa imi spuna si mie DE CE???? Un text atat de frumos, un scriitor atat de bun, un spatiu atat de ofertant... Ce dracu a fost aia???

2 comentarii:

Cristian Lisandru spunea...

Foarte interesant, fiindcă exista posibilitatea să ajung şi eu acolo, numai că nu am avut timpul necesar. Merg pe mâna ta şi spun că am fost... norocos...

diana spunea...

Nici nu stiu cum sa pun problema. As vrea sa nu te duci ca sa nu iti pierzi timpul si banii, dar as vrea sa te duci ca sa imi poti da dreptate inzecit...