cautare

marți, 14 iulie 2009

Mario Vargas Llosa - Baietii si alte povestiri



Mai mult Baietii, pentru ca "altele" povestiri sunt destul de... nu pe gustul meu. Povesti vii, cu personaje (sau persoane?) umane, copii care traiesc tot felul de intamplari la scoala. Stii? Llosa vorbeste despre orgoliul baiatului din clasa a doua, despre concursurile de inot, despre desene pe nisip; tu probabil ca ai vorbi despre scoala de la tara, departe si friguroasa, eu despre ata cu care ma jucam, in loc de papusa. Toti am avut copilarii frumoase, privite acum, la maturitate, toti am trait haiosenii si am suferit dupa tampenii...
Insa "Baietii" este o poveste frumoasa, cu un circuit surprinzator pentru cele cca 40 de pagini. Cinci baieti care sunt in primul an de scoala. Cinci prieteni uniti care iubesc fotbalul. Trec anii. Un accident. Patru baieti care se uita dupa fete. Unul care le injura. Trec anii. Patru baieti care bajbaie barbatia cu fruntile asudate. Unul care pretinde a fi teribil, neinfricat. Tot trec... Patru baieti care se casatoresc si au copii. Unul care umbla cu poponarii. Trec... Patru baieti si unul mort.
Mi-a placut "Baietii", dar acum trag aer in piept pentru ca ma apuc de o carte la care, probabil, o sa poposesc jumatate de an.

Niciun comentariu: