cautare

marți, 6 aprilie 2010

Mortii ei de Romania...

...sau "Politia, inamicul numarul unu!"

O sa scriu o povestire, nu una inchipuita, ci una care mi-a dat peste cap tot ce as fi considerat eu drept, in viata asta.
Ma intorceam ieri de la Galati, pe pranz. In drumul meu spre Bucuresti sunt nevoita sa trec prin Braila. Nu ca mi-ar fi facut vreodata placere sa fac asta, dar trebuie. Ca sa nu mai povestesc despre un alt capitol, in care eu ma invarteam intr-un sens giratoriu (ca blonda din bancuri), in Braila, si am oprit langa un taximetrist ca sa-l intreb atat: "Sa o iau pe la stanga sau pe la dreapa?". Dar el mi-a raspuns ca ma scoate cu placere din oras, pentru o suma oarecare...
In fine, mai aveam 100 de metri pana la iesirea din oras, cand o masina de politie mi-a facut semn sa opresc.
"Politist X", s-a legitimat el galant. Intrebarea fireasca era "Ce am facut?". Organul s-a simtit atacat in orgoliu si a ridicat din sprincene: "Cum, domnisoara, nu stii ce ai facut? Ai trecut pe rosu!".
Nu aveam cum sa trec pe rosu, pentru ca eu venisem de pe o strada laturalnica. Si am incercat sa ii explic ca, pur si simplu, nu am trecut pe rosu. Dar nu aveam cui. Politistul stia mai bine decat mine, iar legea era de partea lui, nu? Organul, ranit a doua oara in orgoliul de taranoi idiot, mi-a spus scurt ca imi da amenda (300 de ron) si ca imi ia carnetul. M-am albit. Cum sa imi ia carnetul pentru ceva ce n-am facut?!?!?! El s-a dus la masina si eu am ramas, ca traznita, in piticuta.
M-am consultat cu baiatul si m-am dus peste politist. Sa ii mai explic, sa fac, sa dreg. Cu insul, in masina, mai era o curva (de politista) blindata cu aur, cu contur peste buze, extensii si unghii false, evident rosii. "Hai domnisoara, nu te mai smiorcai, daca ai trecut pe rosu iti luam carnetul si asta e!" Am zis curva dracului? Pf....
Politistul ofta intr-una. Vai, ce sa facem? Sa nu imi ia carnetul, veneam eu cu solutia. Si, am spus astfel (ah, nu pot sa dau spaga, sa ma iertati, dar nu stiu cum sa fac, mi se pare ca jignesc omul, daca fac asta...), va platesc amenda, dumneavoastra ma certati bine (mai si glumeam...) si ne vedem de drumuri. Au dat din cap, afirmativ, si ne-am pus pe treaba. Politistul mi-a scris amenda, eu i-am dat banii, buna ziua, buna ziua. Numai ca, in momentul in care mi-a intins amenda, dupa ce i-am dat banii, mi-a spus ca amenda trebuie platita la Bucuresti si ca e de 60 ron, pentru centura (pe care o aveam, cand m-a oprit). Iar despre cei 300 de ron, se subantelege ca au devenit spaga pentru ceva ce nici macar nu am facut. Ca in filmele cu prosti, ca in romanele absurde, ca in Romania, in a doua zi de Paste am ramas fara niste bani, m-am enervat teribil, am plans, nu am inteles nimic, doar pentru ca Politia din Romania face ce vrea ea, fara sa existe reguli, legi, fara sa existe logica sau vreo notiune de bun simt.  Adica, macar daca voia sa ia pielea de pe un om, nu putea sa opreasca o masina luxoasa, care ar fi fost condusa de un tigan borat, cu burta si cu portofelul gros?
Se pare ca nu, ca aia ar fi avut si tupeu.
Suntem in tara nimanui, acolo unde supravietuieste cel mai prost, mai parsiv, mai tupeist...
De astazi voi dormi mult mai bine, stiind ca politia vegheaza asupra bunurilor noatre...

Share

3 comentarii:

Cleomf! spunea...

omg, fuck! ce de cacat! :|

Attila Vago spunea...

Noi suntem de vina ca ii lasam. Tu, singura degeaba plangi, degeaba urlii, dar ia aduna tu toti romanii care nu inghit politistii... sunt cel putin 10% din populatia tarii. Revolutie frate, impotriva politiei si a coruptiei... Dar ai cu cine? O laie. Ca fiecare al doilea roman face ceva ilegal si nu are tupeu sa se ia de ei. Si btw... tu macar ai luat carnetul. Mie nici nu mi-au dat nesimtitii carnetul. Sunt traumatizat pe viata si chiar nu glumesc. Am nopti cand nu pot dormi din cauza asta, zile cand am palpitatii numai gandindu-ma la acei 2 politisti care ma-au frecat la nervi si mi-au futut deja 1 an din viata. Nu sunt un om rau, dar pe ei chiar as fi un 3X Hitler. Guantanamo ar fi zero pe langa ce-as face eu cu ei. Fuck Romania, fuck politia, fuck Basescu!

diana spunea...

ca bine zici!