cautare

marți, 27 aprilie 2010

Top 5 Versuri... de toata jena

Preluarte MuzicaBuna.ro



Daca tot s-a dus buhu cum ca muzicabuna.ro este un site de afurisiti, m-am gandit sa continui pe aceeasi idee si sa iau la puricat versurile din topul celor mai difuzate melodii romanesti.


Locul 5 - Deep Central - In love
Pentru ca exista site-ul www.roversuri.ro, care ma scuteste de a traduce versuri compuse de artistii romani, in engleza lor furculition-ista, am apelat la el. Dupa ce mi-am strans materialele pentru acest articol m-a traznit si revelatia. Artistii romani fac versuri in engleza ca sa nu mai fie nevoiti sa se foloseasca de... logica!!!
Spre exemplu:

Sunt in dragoste, in dragoste, in dragoste cu tine
Sunt in dragoste, in dragoste, in dragoste cu tine

Noi nu putem niciodata, niciodata sa fim doi straini
Doua suflete cu un singur drum
Nu pot sa-mi traiesc viata fara ingerul meu
In dragoste ... ca niciodata inainte.

Noi nu putem niciodata, niciodata sa fim doi straini
Doua suflete cu un drum
Nu pot sa-mi traiesc viata, fara ingerul meu
Intoarce-ma, intoarce ma, intoarce ma

Sunt in dragoste, in dragoste, in dragoste cu tine
Sunt in dragoste, in dragoste, in dragoste cu tine



Un exercitiu de concentrare, va rog! De ce ar avea el nevoie sa fie intors (Intoarce-ma, intoarce ma, intoarce ma), daca este infipt "in dragoste" atat de adanc incat o repeta obsesiv? Si, inca o contradictie: "Nu pot sa-mi traiesc viata fara ingerul meu", acelasi inger pe care il roaga sa il intoarca, pentru ca ... gata, am incercat cu logica, dar se pare ca ar fi mai bine sa ma batzai pe ritm si sa nu mai incerc sa gasesc mesaje in piesa asta...

Locul 4 - JerryCo feat. Tataee & Simona Nae
Cel putin ei au avut curaj sa faca altceva decat piesele trase la indigo pe care suntem nevoiti sa le auzim constant la radio. Tataee face versuri bune, dintotdeauna, fie ele si presarate cu cuvinte mai putin crestinesti (haha), insa JerryCo... omg, ca sa zic asa. Sa vedem:

Apari in club imbracata sumar pe langa bar
Cu un suflet calduros ca gheata ce sta-n pahar
E fiara ce-atrage prada cu un zambet inocent
Licoarea cea letala cand cauti un sentiment
Un inger cu facturi te lasa fara un ban
Cu o precizie de ceas elvetian
In postura ta de sot iei actu de divort
Tu abia te-ai logodit (frumos) fii serios
O vipera ca ea, cand te-a muscat
Ii dai tot ce iti cere pe pilot automat
Cand n-ai lacrimi de plastic cad din ochii ei
Si-o prinzi intre cearsafuri cu unu dintre ai mei
E business nu e nimic personal
Intai de toate sa ceri un prenuptial
Ca e virusul perfect, otrava ce-omoara lent si
Drumul spre faliment



Poate stiti voi (ca eu, nu!) care e faza cu licoarea cea letala, cand cauti un sentiment? Ce treaba are una cu alta? Adica ea e licoarea letala, ok, dar nu cand iti e sete? Nu cand ai trage ceva la masea? Care-i sensul urmatoarei actiuni: sa gusti dintr-o licoare (fie ea letala sau nu) cand tu ai o treaba cu sentimentu`?
Cat despre: "drumul spre faliment", ma intreb ce mai conteaza falimentul daca femeia "ti-a dat-o letal"? Sau, care dintre ele e metafora. Sa-l intrebam pe Jerry...

Locul 3 - Cabron - Letz be friends
N-am cum sa nu apreciez parodia facuta de colegii mei de la un alt site, va rog sa o cautati pe youtube si sa "va radeti", merita!
Cabron, acest baiat de cartier care a avut, la un moment dat, success cu Nico, s-a intors in brigada Hahaha Prod. cu indemnul de a deveni prieteni. Pai, nu vrem, mai draga, ca nu ne place cum scrii. Ia sa vedem:

Imi place ca unde mergi esti numarul`1
Ai atitudine cand iti vorbeste vreunu' ..
Ne potrivim perfect ca doua manusii
Ca Jasmine Rus , nu lasi urme de ruj .. de ruj
Si n-am de gand sa te mai las curand ,
Si totusi ma crezi pe cuvant , chiar daca o iei razand
Si nu ca iti pasa , dar la mine acasa ..
Stiu ca o sa iti placa treaba cand o sa devina groasa



Nu stiu daca mai are sens sa luam la puricat textul, e dubios rau. O singura remarca: Wahhhtttaaa f***??? Nu mai iau greselile gramaticale in seama, insa sper ca "treaba groasa" se refera la vreun joint sau ceva, pentru ca daca se refera la barbatia lui, e ciudat sa se laude, dat fiind faptul ca n-a avut c***e sa se mentina in topuri. Zic si eu...

Locul 2 - David DeeJay - Tempations
Desi cei de la David DeeJay sunt deja un nume in zona asta clubbin, nu am stat niciodata (pana acum) cu urechea ciulita la versurile lor. Si bine am facut! De ce? Voila:

Tentatie in limuzina,
Te simti ca o vaduva
Daca ma privesti,
Simt cum ma prabusesc

Te ating un minut,
Ia-ma, tine-ma aproape
Viata este ca o inchisoare
Daca nu esti in preajma mea



Limuzina, vaduva, cinci, paisprezece, prabusesc. Stop! S-a strigat BINGO! Asta este singura legatura pe care o pot face, nimic altceva nu imi suna logic. "Viata e o inchisoare daca nu esti in preajma mea" este o formidabila declaratie de dragoste. Tu imi dai libertate, care va sa zica, tu esti combustibilul pentru ca sufletul meu sa zboare nestingherit. Traducere corecta, sens zero. Felicitari, cei de la Devid DeeJay sunt castigatorii locului 2, versuri proaste.

Locul 1 - Inna - 10 minutes
Nu sunt aici pentru a-i contesta Innei succesul international, ci pentru a detecta prostia din piesele semnate de "artistii" romani. Si, cine poate ocupa prima pozitie daca nu cea care surclaseaza tot, de la mari artisti pana la fufe dispuse sa faca orice pentru "15 minutes of fame".
Ce canta Inna, de fapt?

Misca-ti corpul, hai toata lumea!
Cineva sa ma opreasca, cand dansez imi pierd controlul!
Hei, ma vezi, asta e stereo!
Vreau sa-mi aud cantecul inca o data la radio!

O voi face pas cu pas, o voi face oricum,
Trebuie sa-ti simt iubirea,
Voi incalca chiar si legea gravitatiei
Ca sa te vad dimineata.

Lasa-ma sa-ti vad corpul miscandu-se pe podea ca acum 10 minute,
Misca-ti, misca-ti misca-ti corpul, misca-l pe podea ca acum 10 minute,
Castig in fiecare loc pentru ca tu esti asul meu norocos, dj opreste bassul.
Castig in fiecare loc pentru ca tu esti asul meu norocos, toata lumea sa faca asta pe podea.



Am ales primele trei paragrafe ale melodiei si, dupa 10 minute de holbat la ele, tot nu ma prind ce a vrut Inna sa spuna. Ce legatura are faptul ca Inna vrea sa-si auda piesa, stereo, la radio, cu promisiunea ca-si va intalni iubirea, cu cele 10 minute si cu asul norocos? Va spun eu, nici una! Absolut nici una. Va provoc la un exercitiu. Vreau ca fiecare dintre voi sa se gandeasca cate un minut la subiectul piesei "10 minutes". Stiti, ca la comentariile din generala. Ce a vrut autorul sa spuna? Autorul n-are nici o idee, acesta este micul ei secret!

Bonus!
Imi plac doua versuri din muzica romaneasca. Le-am descoperit din greseala, ascultand piesa lui Connect-R, la radio - Murderer: "Now I`m falling down / But you have no words to catch me", in traducere libera: simt cum ma prabusesc, iat tu nu ai cuvinte ca sa ma salvezi...

Niciun comentariu: