cautare

marți, 7 decembrie 2010

In a saptea zi...

I
M-am trezit in aceasta dimieata si m-am surprins fata in fata cu Gandul. L-am impins, ca sa pot respira. Dar Gandul mi-a spus:
"Dumnezeu, saptamana asta avem de facut o lume!"
"Serios? Nu puteai sa-mi spui de ieri, sa-mi trec si eu in agenda?"
Dar Gandul m-a privit pe sub sprinceana, a scapat un zambet si s-a asezat pe scaunul lui regesc.
Pana sa inteleg cine sunt, la picioarele Gandului s-au asezat Teama si Speranta. Teama la stanga. Speranta la dreapta. Cand am terminat de baut cafeaua, o armata de Vise isi instalase corturile in sala principala. M-au salutat promt si si-au continuat lucrarea.
"Hei, Gandule, vrei te rog sa discutam despre asta? Cred ca este prea devreme sa..."
"Dumnezeul meu, odihneste-te sase zile si lasa-ma sa ma nasc. In a saptea zi ai voie sa regreti!"
II
A doua zi, cand m-am trezit, erau asezati pe scaunele, langa patul meu. Cu totii. Gandul, Teama, Speranta si armata de Vise. Toti, in camera mea mica.
"Buna dimineata, Dumnezeu, cum te simti astazi?"
"Odihnit. Ce-mi planuiesti?"
Gandul s-a ridicat si a pasit mandru printre cei prezenti. S-a indreptat spre fereastra.
"Bunul meu Dumnezeu, ce vezi?"
"Londra", zic eu, fara sa vreau sa vad 'panorama desertaciunilor' de la fereastra mea.
"Despre Renuntare o sa discutam alta data. Raspunde-mi, te rog, la intrebare..."
Privesc pe fereasta. Si acolo sunt eu, ca intr-un film mut, fluturandu-mi zambetele in patru zari. Si simt cum se naste in mine, ca un manunchi de clipe transformate in fluturi. Gandul imi mangaie trupul si o lasa sa iasa.
"Doamne, ea e Dorinta. Ea o sa fie mereu in preajma ta, uneori inaintea ta, tragandu-te catre ea, alteori in spate, impingandu-te."
"Catre?"
"Maine, Doamne..."
III
A treia zi m-am trezit tarziu. Si singura. Ca o pasare pe care n-ai cunoscut-o dar pe care ai admirat-o, in zbor, am pierdut cele doua zile care au trecut. La cafea mi-am amintit! Ceva nu este bine. Saptamana asta aveam de facut o lume. Ce sa se fi intamplat? Sa fi renuntat Gandul? Sa se fi decis ca nu sunt un Dumnezeu atat de bun pentru planul lui? Sa-si fi gasit un alt Dumnezeu? Sa ma fi lasat aici, cu cafeaua si nazurile mele, sa... sa... sa...
"Pst..."
M-am intors si Frica era in spatele meu.
"Am un cadou pentru tine, Dumnezeul meu!"
"Ce bine ca esti aici, ma speriasem putin..."
Dar n-am apucat sa termin ce aveam de spus, ca Frica a luat o secure grea, aramie, si mi-a infipt-o intre sprincene. Am cazut. Am sangerat. Cana mea de cafea a sangerat si ea... Am vazut armata de vise cum pierde batalia asta despre care eu nici nu stiam ca va avea loc astazi. Si erau atat de multe. Intinse pe linoleumul murdar din bucatarie, le vedeam murind... Visele mele...
"Da!" imi spune Gandul. Ea este Durera!
"Mai scuteste-ma, nu m-ai anuntat ca nu e distractiv sa fii Dumnezeu... Nu-mi place jocul asta..."
"Ne vedem maine, Doamne!"
IV
Aproape ca imi e frica sa ma trezesc. Ce imi mai pregateste Gandul astazi? Degeaba. Pana sa imi dau seama daca vreau sau nu sa ma trezesc, ochii imi sunt larg deschisi si rosii. Am spus ca sunt un Dumnezeu care doarme intr-un pat de o persoana? Care mai are si gratii... astazi. Sunt in mijlocul lumii. Adam si Eva digera la mere stricate, intr-o parte. Cateva curve arunca cu pietre una in cealalta, doua girafe ma privesc, cu ochii inalti si umezi, Mos Craciun isi mangaie tamplele albe, incercand sa-si aminteasca adresa mea din copilarie. Stop. Nu mai misca nimeni. Apoi incepe sa ploua cu lumina si toti alearga, rad, traiesc. Numai eu stau in patul meu de o persoana, imprejmuit de gratii groase.
"As vrea sa fiu libera. Gandule, orinde ai fi, gata! Gata cu tampeniile. Nu poti sa ma faci sa urasc o girafa pentru ca e libera. Nu poti sa ma lasi sa nasc..."
In drepata mea e Gandul.
"Care era prajitura ta preferata?"
"Siretul"
"Asa arata?" si musca din bucata aia de biscuite glazurat de care nu m-am mai bucurat din copilarie.
"Stai, lasa Siretul, nu imi pasa, priveste acolo. E cumva EL?"
"Cu ea! Ce simti, Dumnezeul meu?"
"Ca sunt lipsita de scapare. Si nu simt. Vad!"
"De ce nu-mi raspunzi la intrebare?"
"Simt... Simt sa intru adanc in sinele meu si sa urlu atat de tare incat sa se zguduie lumea!"
"Incearca, Doamne!"
Sprinceana gandului nu s-a miscat. Am tipat. Am tipat atat de tare incat m-am oprit in toate vietile in care am trait si in care voi mai trai de acum incolo. M-am oprit. Am deschis ochii. Nimic nu se schimbase...
"Si asta, Doamne, se numeste Invidia. S-ar putea sa crezi ca-ti da o putere mare, insa nu te va ajuta sa schimbi nimic. Niciodata. Acum dormi!"
V
In ziua a cincea Visele mi-au facut o surpriza. Un cos cu fructe coapte. Fara cafea astazi. Si fara Durere. Cineva lasase radioul deschis. Asa de mult imi place muzica, ei toti stiu... Mananc struguri care miros ca podul bunicului meu, nuci si portocale de Craciun. Si fereasta mea deschisa primeste soare si claxoane de masini vesele. Visele au plecau, pash, pash. Teama nu e, Sperante nu-mi trebuie, ce sa-mi mai doresc, pe cine sa invidiez, de ce sa ma invidieze cineva? As lucra putin astazi. Imi deschid agenda. Vineri - Impacarea! Ba mai bine sa nu lucrez...
VI
Ziua a sasea. Mai am putin si termin saptamana. Ce sa mai fie? Ce sa mai fie?
"Buna ziua, Doamne!"
"Buna ziua, Gandule!"
"Cum te simti astazi?"
"Pregatita..."
"Bine."
Si m-a luat de mana. Si am plecat. Paseam, si cu fiecare pas Ganul se transforma mai mult. Mai inalt, mai frumos, mai viu, mai cald, mai bun, mai al meu.
"Doamne, astazi iti voi schimba numele. Astazi vei fi..."
Si era el, si eram frumoasa pentru el, si eram vie pentru ca voiam sa-i arat ca nu sunt moarta, si eram pura ca sa-i arat ca nu sunt patata, si eram desteapta ca sa nu creada altfel, si eram eu ca sa nu creada ca nu e el... L-am privit. Si pamantul contina sa se invarta. Si soarele continua sa ma intrige. Si raul continua sa existe pe pamant. Dar el era aici!
"...iubirea mea!"
VII
Astazi este Duminica. Mi-am facut o lume. Am multe de care sa ma ingrijesc. Am Gandul, Teama, Speranta, Visele, Dorinta, Durerea, Invidia, Impacarea si Iubirea mea. Sunt Dumnezeul propriilor mei Asi, o sa joc. Astazi o sa ma joc.

Niciun comentariu: