cautare

marți, 21 decembrie 2010

si Mos Craciun este barbat...

Figurile masculine, mai mult sau mai putin parentale, s-au perindat prin viata mea din frageda pruncie. I-as alinia pe toti, ca pe un sirag cu margaritare, dar mi-e teama ca ar fi mai mult 'tare' decat orice alt calambur pe care as putea sa-l gasesc in aceasta dimineata. Plus ca sunt inca in stare de soc: de ce suna lumea la ora zece, cand esti in vacanta si ora de culcare e sase (am)? In fine, nu are 'lumea' de unde sa stie...
Imi amintesc cand spuneam cu mandrie, colegilor de clasa, ca eu am doi tati. Unul mai mult sau mai putin biologic si unul mai mult sau mai putin prezent. Eram optimista, privind de sus direct in paharul plin pe jumatate, care din unghiul ala parea plin si atat. Intre timp, s-a ridicat paharul, s-a coborat unghiul de unde observ, nu's ce dracu, ca pare-mi-se ca nu mai e nimic in paharul ala. Nici macar apa chioara cu care sa ma imbat.
Intreaba-ma acum despre 'cea mai parentala figura' si o sa raspund pe nerasuflate Moise, bunicul meu mare si bun. Nu stiu cat de bun a fost pe parcursul intregii lui vieti, insa eu - ca toti nepotii nascuti la timplu care se cuvine - l-am stiut batran, intelept si bun. Dar si el s-a strecurat afara din viata mea, pe nesimtite, cand am dat cea mai putina importanta faptului ca bunicii nu stau pe-aici pentru totdeauna. Cu o umbra de umor, uite-asa am mai scapat de inca o figura parentala.
Apoi au venit ei, cu soaptele si declaratiile infinite in dimineti devreme. Never ever? Never ever? Hm... ca sa zic asa.
In dimineata asta m-a 'palit' realitatea dezamagitoare, pentru ca suntem in preajma Craciunului si pentru ca - na - nu ai cum sa lasi asta asa, sa treci pe langa si sa inghiti in sec. Nu te lasa beculetele colorate, colindele si zambetele celor din jur. Incotro se indreapta lumea asta, daca si la radiourile targhetate pe hip-hop auzi, una din trei, un colind...
Dar, din nou, sa nu ne imbatam cu apa rece. De ce sa fim mai buni, mai darnici, mai iertatori, mai umani sau cum vrei sa-i zici, daca si Mos Craciun este tot barbat si, imediat dupa ce isi face 'treaba' (care, sa fim seriosi, e mai mult pentru propriul orgoliu; daca anul asta Mos Craciun ar decinde sa nu mai aduca niciun cadou, nimanui pe planeta, pun pariu ca anul viitor nu ar sti nimeni despre batranelul asta imbracat in costum ciudat) o sa isi ia talpasita fara un singur gand ca cineva i-ar simti lipsa. Asa e randuiala, dom'le, unii sunt facuti sa vina si sa plece. Si sa mai vina la anul. Si apoi sa plece din nou.
Asa ca am decis: ma lipsesc... si imi astup burlanul, nu pentru ca nu mi-ar placea sa primesc ceva dragut de la el, ci pentru ca nu mai suport sa il vad, si anul asta, cum vine si pleaca.

4 comentarii:

Eu spunea...

Cred ca, mai tragic decat faptul ca pleaca de fiecare data, ar fi sa nu se mai intoarca niciodata :)..

Insa i see youre point, si eu am aceeasi suparare in fiecare an ;)..

Craciun Fericit aniway :).

Diana Vlase spunea...

10x a lot! Same back on u!!!

COS spunea...

"Unul mai mult sau mai putin biologic si unul mai mult sau mai putin prezent". Epic quote.
Dragut text...

(na ca ti-am lasat si comentariu)

Diana Vlase spunea...

:)