cautare

miercuri, 4 mai 2011

Elogiu pentru cand n-o sa mai fiu mica

Am pierdut mult. Atat de mult incat simt ca nu mai am nimic. As fi putut sa am amintiri. Insa n-am.
Zilele trecute incercam sa-mi amintesc ce garderoba aveam in primul an de facultate. Mi-e greu sa cred ca am aveam numai o pereche de pantaloni (cam excentrici), o bluza alba de matase si o batista mov, legata cu ate la spate, cu care imi acopeream nurii tineresti.

Am pierdut carti. Nici nu indraznesc sa aduc asta in discutie, in fatza maica-mi, dintr-un motiv cat se poate de terestru. M-ar arunca pe Saturn. Cartile tineretii ei. Cartile copilariei mele. Cartile pe care dintr-o vanitate idioata am considerat ca trebuie sa le am cu mine in Bucuresti.

Am pierdut plapuma cusuta de bunica. Ma intreaba daca o mai am. 'O am'. N-o am. L-am visat pe Bubu, tragand dintr-o tigara, in usa casei. Bunicul meu sunt eu. A recunoscut-o si el - nu bunicul - inainte de a-mi aminti, pentru a mia oara ca 'nu uita si nu iarta'. M-am trezit cu o dorinta arzatoare sa plang. Nu m-am prins din prima. Am mai stat o vreme in pat si m-am uitat la lustra. Apoi m-a lovit. Bubu a murit.

Am pierdut prieteni. Multi si dragi. Din mandrie (si prejudecata). Si, odata cu ei, amintirile mele, pe care le pazeau. Le-or pazi, poate, si acum, dar pentru ce? Si cu ce rost?

Am pierdut timp. Si voi mai pierde. Gandindu-ma la cartile mele, plapuma mea, prietenii mei si timpul pe care l-am pierdut.

N-am castigat nimic. Si-incep sa inteleg. Pentru ca totul, exact de cand incepe, incepe sa se piarda.

Un comentariu:

Eu spunea...

Daca ar exista o moneda de schimb pentru timpul pierdut aiurea, toti, dar absolut toti, am fi datori vanduti unei "gestiuni" nemiloase, care ar practica o dobanda impovaratoare asupra reusitelor dar mai ales asupra esecurilor noastre...

Am ajuns la concluzia (sau cel putin, asta vreau sa cred)ca niciodata nu pierdem nimic in afara de timp, sau altfel spus, din tot ce pierdem, doar timpul este irecuperabil...

Cine a invatat cum sa isi piarda tmipul cu folos, se poate considera castigator, cine inca isi pierde timpul gandindu'se la cat/cate a pierdut, se poate considera.. pretentios.