cautare

joi, 2 iunie 2011

Alexandrii

Tudor l-a lasat sa plece. Se mai certasera ei de cateva ori inainte, insa niciodata atat de tare. Plus ca nu s-au certat niciodata de la ceva atat de... feminin. Victor a trantit usa cu putere si a iesit in strada. A cautat prin buzunare pachetul cu tigari, cand, deodata, ceva mic, alb, cale schelalaia jenant, i-a atras atentia. Ar fi putut fi la fel de bine un caine sau o pisica. Sunetele ar fi putut deopotriva fi latraturi sau mieunaturi. Cu privirea la animal, s-a pleznit violent peste zonele unde ar fi putut avea buzunare, cautand in continuare pachetul cu tigari. Apoi si-a amintit. El s-a lasat de fumat de cativa ani buni...
A traversat strada si s-a apropiat de catelul in miniatura, legat de un fier negru, care sprijinea o pancarda publicitara.
'Ce latri, ma balaure, ca o femeie?'
Catelusul l-a privit pentru o clipa, tremurand din tot corpul, apoi a reinceput sa latre. La el. Victor a incercat sa-l ia in brate si sa-l mangaie, fara niciun motiv. Nu i-au placut niciodata animalele prea mult, insa prietenul lui reusise sa ii excite nervii la asa un nivel, incat Victor ar fi incercat orice sa se linisteasca. S-a asezat pe vine si a intins o mana catre ghemotocul de blana.
'Cum te cheama, fiara? A cui esti tu?'
L-a incercat un zambet in timpul in care cuvintele i s-au rostogolit rotunde si s-au pierdut in aerul cald de iunie. Cand era mic, parintii il paraseau cate trei luni la bunici, in vacantele de vara. Pe atunci primea intrebarea asta de zeci de ori, de la toate babele din sat. A lu' Moise...
'A cui esti tu, mami? A cui, iubire? A cui esti tu ma, scumpetea lu' mama!' s-a auzit o voce, din spatele lui. Victor s-a intors si abia a apucat sa-si intinda un zambet pe fata cand Alex i-a bagat mana dreapta, cu unghiile lungi si rosii, sub nas.
'Buna, eu sunt Alex iar tigrul din bratele tale e Alex.'
'Ai acelasi nume cu... ea?'
Alex a inceput sa rada sacadat, strident si zgomotos. 'Nu, prostutule! Eu sunt Alexandra. EL e Alexandru.'
Victor nu s-a putut abtine. 'Ce coincidenta. Si pe mine tot Alexandru ma cheama!'
Alex si-a deschis randurile de gene false intr-un fel de surprindere exagerata, iar Victor a putut sa observe o pereche de ochi albastri, clari, frumosi, sinceri si nu foarte adanci.
'Daca nu ar fi asa un cliseu faptul ca m-am imprietenit cu cainele tau inainte de a te cunoaste, te-as invita la... o cafea?'
Alex l-a luat pe Alex in brate si si-a lipit nasul de nasucul lui mic, negru si umed. 'Ce zici, mami, mergem sa bem o cafea cu baiatul asta dragut? Ha?' Cainele a inceput sa dea din coada, probabil din cu totul alt motiv, iar cei doi cuvantatori au luat-o ca pe un raspuns afirmativ.
Din casa in care locuia impreuna cu Tudor, Victor putea auzi muzica. Pentru o clipa i-a parut rau pentru toate lucrurile urate pe care le-a spus, insa doi prieteni nu trebuie sa se certe niciodata de la o... femeie. E, intr-un mod bizar, o scena atat de nemasculina. Apoi i-a venit ideea. Daca ar invita-o pe Alex la el, la ei, Tudor ar vedea ca Victor nu are niciun interes in prietena lui, si toata povestea asta cu iz de telenovela s-ar opri.
'Alex, e cel putin dubios ceea ce o sa-ti spun, dar... in casa asta, aici, locuiesc eu.'
'De unde se aude muzica asta ingrozitoare?'
'Da. Erm... Vrei sa bem o cafea la mine?'
'Ce zici...' Dar nu a mai avut timp sa-si intrebe guru canin. 'Serios, Alex, lasa catelul in pace. Decide tu de data asta...'
Fara sa spuna nimic, Alex a urcat scarile si a inceput sa sune insistent la usa.
'Ce faci?' a intrebat Victor, luat pe nepregatite.
'Beau o cafea la tine. Adica nu fac asta chiar acum, acum incerc sa intru mai repede in casa si sa opresc muzica asta infernala. Tu?'
'Ma gandeam sa luam ceva vin, inainte.'
Alex l-a privit ca si cum ar fi fost inadmisibil sa nu aiba deja vin in casa cand invita o fata la cafea. 'Du-te tu. Eu o sa rezolv cu muzica, intre timp.' si a continuat sa sune la usa. 'Ok, numai ca... erm... colegul meu de apartament imi spune Victor, i se pare lui ca mi se potriveste. Zic sa stii... ca sa...'
'Am un caine mic si alb, cu care mai vorbesc uneori. Asta nu inseamna ca-s proasta.'
'Foarte!'
'Poftim?' aproape ca a tipat Alex.
'Foarte mic si foarte alb.' a spus Victor, ridicand din sprincene.

to be or not to be continued :D

2 comentarii:

Bdiana spunea...

eu as zice to be. e faina intamplarea si , cel putin pentru mine, are tot ce ii trebuie sa fie mai mult decat o intamplare. m-a facut sa zambesc si mi-a dat un feeling pozitiv. pupici

radiowhisper.com spunea...

Buna Ziua!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper – un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi luăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

http://www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!